Αφιέρωμα: Ρούχα από κάνναβη

Παλαιότερα, η αγορά ενός τζιν 501 της εταιρείας Levi’s απαιτούσε αφοσίωση και τελετουργία: έπρεπε πρώτα να φορέσεις το παντελόνι και να καθίσεις επί ώρες με αυτό στη μπανιέρα, χαζεύοντας τη σκούρα μπλε βαφή του να φεύγει βάφοντας το νερό γαλάζιο. Αυτή ήταν η ενδεδειγμένη μέθοδος ώστε να προσαρμοστεί το καινούργιο τζιν σου στο μέγεθος και το σχήμα του σώματός σου.

Αν ήσουν έφηβος, αυτή ήταν επίσης η ενδεδειγμένη μέθοδος για να οδηγήσεις τη μαμά σου σε νευρικό κλονισμό, καθώς αδυνατούσε να αντιληφθεί γιατί κάθεσαι με τις ώρες με το παντελόνι και μουλιάζεις στη μπανιέρα. Γενικά, τα 501 σου, χρειάζονταν πολύ καιρό για να τα συνηθίσεις, μέχρι και τα «βαριά» κουμπιά τους ήταν δύσκολο να κουμπωθούν.

[To αφιέρωμα από το τρίτο τεύχος του free press περιοδικού Υou May Say…   /  Δείτε εδώ που θα βρείτε το περιοδικό. Ή πατήστε εδώ για download σε μορφή pdf. / Μπορείτε αν θέλετε να εγγραφείτε συνδρομητές ώστε να λαμβάνετε το περιοδικό στο σπίτι, καταβάλλοντας μόνο τα ταχυδρομικά έξοδα, κερδίζοντας εκπτώσεις και προσφορές από δεκάδες επιχειρήσεις]

Από τη σειρά Cotonized Hemp της Levi’s Strauss

Θα βούταγες στην μπανιέρα με ένα κλαδί κάνναβης;

Τα οικολογικά «κανναβο-τζίν» της νέας σειρά της Levi’s δεν απαιτούν κάτι ανάλογο. Όχι μόνο δεν έχουν ανάγκη τη μπανιέρα για να στρώσουν, αλλά και τα μεταλλικά κουμπιά τους «αφαιρούνται εύκολα ώστε να ανακυκλωθούν». Ακολουθούν και αυτά τις επιταγές της οικολογικής ευαισθησίας που απαιτούν οι σύγχρονοι καταναλωτές, επιβάλλοντας στις εταιρείες ρούχων να ακολουθήσουν πολιτικές φιλικές προς το περιβάλλον και τον πλανήτη.

Η αγορά βιομηχανικής κάνναβης στην Αμερική υπολογίζεται ότι θα αγγίξει τα 5,7 δισεκατομμύρια δολάρια το 2020 και οι εταιρείες προϊόντων ένδυσης και υπόδησης αναζητούν «στο θαυματουργό φυτό» τη «νέα εικόνα» που γρήγορα θα μπορούσε να εξελιχθεί σε μόδα.

Καθώς τα ενδύματα που μπορούν να χαρακτηριστούν «φιλικά προς το περιβάλλον» και είναι φτιαγμένα από «πλήρως ανακυκλώσιμα» υλικά κερδίζουν τους καταναλωτές, η κάνναβη αναμένεται να πρωταγωνιστήσει ως πρώτη ύλη και στη βιομηχανία αυτή. Έτσι και η εταιρεία Levi Strauss δημιούργησε μια σειρά μπλου τζιν της από κάνναβη και βαμβάκι και τα παρουσίασε την άνοιξη του 2019 στη νέα της κολεξιόν. Καθόλου τυχαία, η κανναβο-κολεξιόν της Levi’s συνέπεσε με την επανείσοδο της εταιρείας στο χρηματιστήριο, μετά από μισό σχεδόν αιώνα.

Από τη gaiaconceptions 

Οι καταναλωτές πιέζουν για λύσεις φιλικές προς το περιβάλλον

Οι Αμερικανοί ξόδεψαν 391,5 δισεκατομμύρια δολάρια το 2018 για ένδυση και υπόδηση. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι τα κέρδη είναι μονόδρομος για τη σχετική βιομηχανία. Μια έρευνα καταναλωτών (BCG & Pulse report) που έγινε μεταξύ 5 χιλιάδων καταναλωτών από 5 διαφορετικές χώρες, επισήμανε τις νέες τάσεις:

Το 75% των ερωτώμενων θεώρησε τη βιωσιμότητα του πλανήτη ως σημαντικό παράγοντα που καθοδηγεί τις αποφάσεις του σχετικά με τα προϊόντα που θα αγοράσει, ενώ το 38% απάντησε ότι αποχωρίστηκε την μέχρι πρότινος αγαπημένη του μάρκα ρούχων ή παπουτσιών για μια άλλη που επιδεικνύει καλύτερη στάση σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά θέματα. Στις νεαρότερες μάλιστα ηλικίες το ποσοστό αυτό έφτασε το 48%.

Ο δρόμος που άνοιξε o σχεδιαστής Lucien Pellat-Finet το 1997 με τα εμπνευσμένα από την κάνναβη ρούχα του, σήμερα είναι μια μεγάλη λεωφόρος στην οποία κάνουν μεταξύ άλλων πασαρέλα μοντέλα σχεδιαστών σαν τον Alexander Wang.

Η αγορά βιομηχανικής κάνναβης στην Αμερική θα αγγίξει τα 5,7 δισ δολάρια το 2020 και οι εταιρείες ρούχων αναζητούν «στο θαυματουργό φυτό» τη νέα μόδα

Ότι φτιάχνεται από βαμβάκι, μπορεί να φτιαχτεί και από κάνναβη

Τα υφάσματα από κάνναβη ή ανάλογα ανακυκλώσιμα και φιλικά για το περιβάλλον υλικά, καταλαμβάνουν σήμερα μόνο το 5% της συνολικής παγκόσμιας παραγωγής υφασμάτων. Τα ενεργοβόρα και κοστοβόρα υλικά όπως το ακρυλικό, ο πολυεστέρας και το νάιλον, καταλαμβάνουν το 62% της αγοράς, ενώ ακόμη και από το βαμβάκι, που συγκριτικά με την κάνναβη έχει αρνητικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, παράγεται μόνο το 26% των υφασμάτων.

Ακόμη και με το βαμβάκι εάν συγκριθεί η κάνναβη, τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά. Για παράδειγμα, το βαμβάκι χρειάζεται τη διπλάσια έκταση γης για να αποδώσει αυτό που αποδίδει η κάνναβη, ενώ καταναλώνει την τετραπλάσια ποσότητα νερού για να αποδώσει ένα κιλό κλωστής. Αν συν-υπολογίσει κανείς ότι το 25% των χρημάτων που καταναλώνονται παγκοσμίως για παρασιτοκτόνα αφορούν στο βαμβάκι ενώ η κάνναβη δεν χρειάζεται παρασιτοκτόνα, τα συμπεράσματα είναι εύκολα.

Από την Patagonia

«Ωραίο είναι, αλλά γρατζουνάει…»

Παρότι όμως η κλωστική-βιομηχανική κάνναβη εδώ και εκατοντάδες χρόνια δημιουργεί υφάσματα ανθεκτικότερα του βαμβακιού και φιλικότερα προς το περιβάλλον, τα υφάσματα από κάνναβη έχουν ακόμη, συνήθως, πιο τραχιά υφή, και χρειάζονται περαιτέρω επεξεργασία για να είναι «ευγενικά» προς αυτούς που τα φορούν.

Τα νέα ρούχα της Levi’s, κατασκευασμένα με μείγμα που αποτελείται κατά 70% από βαμβάκι και κατά 30% από κάνναβη, αποδεικνύουν ότι για όλα υπάρχουν λύσεις εάν υπάρχει θέληση. Κι αν εκλείπει και η θέληση, η πίεση των καταναλωτών είναι ικανή να τη δημιουργήσει και με το παραπάνω, καθώς οι έρευνες για τις τάσεις των καταναλωτών πιέζουν τις βιομηχανίες του κλάδου να αλλάξουν υλικά και στρατηγική εάν επιθυμούν τα κέρδη τους να παραμείνουν υψηλά.

Οι νέες τεχνικές πρόσμιξης της κάνναβης με το βαμβάκι δημιουργούν υφάσματα με πιο μαλακιά υφή, που χαϊδεύουν το σώμα και το πνεύμα των καταναλωτών

Από τη Mutida Organics«Η εισαγωγή της τεχνολογίας μίξης βαμβακιού και κάνναβης έχει τεράστια σημασία για ολόκληρη τη βιομηχανία ένδυσης, καθώς μέχρι σήμερα τα υφάσματα από κάνναβη είχαν περισσότερο την αίσθηση του λινού παρά του βαμβακερού», λέει η Levi’s παρουσιάζοντας την κολεξιόν Cottonized Hemp.

Και συμπληρώνει «εκτός του ότι η κάνναβη χρειάζεται λιγότερο νερό και έχει ιδιαίτερα χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα, τα ρούχα της σειράς είναι κατασκευασμένα με μια καινοτόμο τεχνολογία που χρησιμοποιεί ελάχιστα χημικά κατά την επεξεργασία των υφασμάτων και καταναλώνει λιγότερη ενέργεια».

Από τη SoulRole

Τα καννάβινα ρούχα… θέλουν κι επιδέξιους αγοραστές

Η βιομηχανία της μόδας θεωρείται μια από τις πλέον ρυπογόνες βιομηχανίες για τον πλανήτη. Η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, οι μεταφορές, η παραγωγή πετρελαίου και η βιομηχανία εκτροφής ζώων, δείχνουν να έχουν τα πρωτεία της μόλυνσης.

Καθώς όμως η βιομηχανία αυτή χρησιμοποιεί όλες τις προηγούμενες για να παράξει ρούχα και παπούτσια, να τα μεταποιήσει και να τα μεταφέρει, ακόμη και μικρές και σταδιακές αλλαγές στις εχθρικές προς το περιβάλλον πρακτικές της, μπορούν να φέρουν μια σημαντική διαφορά.

Η ένδειξη «παράγεται χωρίς σπατάλη υδάτινων πόρων και ράβεται σε εργοστάσιο που φροντίζει τις συνθήκες εργασίας των εργαζομένων», σε λίγο θα συνοδεύει κάθε ρούχο που σέβεται τον εαυτό του

Από τη Sweet Skins


Πηγή: You May Say… magazine