Deutsche Welle: Όταν η ζυθοποιία ανακάλυψε την κάνναβη

«Η νομιμοποίηση της κάνναβης σε πολλές πολιτείες των ΗΠΑ δημιούργησε μια νέα τεράστια αγορά από την οποία οι μεγάλες ζυθοποιίες διεκδικούν μερίδιο. Θα καλύψει η κάνναβη τον χαμηλό τζίρο της μπύρας;». Με αυτόν τον τρόπο ξεκινάει η Deutsche Welle την αναφορά της στην κινητικότητα που εμφανίζεται το τελευταίο διάστημα μεταξύ «της αγοράς της κάνναβης» και «της αγοράς της μπύρας»  με αφορμή την εμβληματική επένδυση του κολοσσού Constellation Brands, που παράγει αλκοολούχα ποτά όπως η μπύρα Corona, στην καναδική εταιρεία παραγωγής κάνναβης Canopy Growth.

Aκολουθεί αυτούσιο το ρεπορτάζ της Deutsche Welle, η οποία δεν έχει ακόμη υιοθετήσει πλήρως τον όρο «κάνναβη» έναντι του μη ορθού και απαρχαιωμένου όρου «χασίς», θυμίζοντάς μας έτσι ότι παρά τις γιγαντιαίες επενδύσεις και την κινητικότητα της αγοράς έχουμε ακόμη πολύ δρόμο να διανύσουμε μέχρι τη στιγμή που το φυτό θα αντιμετωπιστεί… ως φυτό.

Οι παραγωγοί μπύρας και αλκοολούχων ποτών φαίνεται πως ανακάλυψαν ένα νέο «ναρκωτικό». Εναποθέτουν τις ελπίδες τους στην κάνναβη για να πάρει ο κλάδος πάλι τα πάνω του. Την ώρα που η ζήτηση για μπύρα μειώνεται, η αγορά της νόμιμης κάνναβης αυξάνεται αλματωδώς. Σε πολλές πολιτείες της Αμερικής επιτρέπεται η χρήση του μαλακού ναρκωτικού. Τον Οκτώβρη θα ακολουθήσει και ο Καναδάς τον δρόμο της νομιμοποίησης της κάνναβης.

Διαβάστε επίσης:

Επένδυση 3,8 δισ. δολαρίων αλλάζει τον χάρτη της Οικονομίας της Κάνναβης

Προς βρώσιμα και πόσιμα προϊόντα κάνναβης οδεύει η παγκόσμια αγορά

Μπύρα και κάνναβη μαζί

Η νομιμοποίηση της κάνναβης σε αρκετές πολιτείες των ΗΠΑ αλλά σύντομα και στον Καναδά δημιούργησε μια νέα αγορά.

Ο αμερικανικός κολοσσός Constellation Brands, που παράγει αλκοολούχα ποτά, επένδυσε ήδη τον περασμένο Οκτώβρη στην καναδική εταιρεία παραγωγής κάνναβης Canopy Growth. Ήταν η πρώτη εταιρεία αλκοολούχων ποτών που στράφηκε στην αγορά του χασίς και κατέχει σήμερα το 38% της καναδικής εταιρείας. «Μέσω αυτής της επένδυσης επιλέγουμε την Canopy Worth ως τον αποκλειστικό μας παγκόσμιο εταίρο στην αγορά της κάνναβης» δήλωσε ο διευθυντής της Constellation, Σαντς.

Δεν πρόκειται όμως για τη μόνη αμερικανική εταιρεία ποτών που επενδύει σε αυτή την αγορά. Η ζυθοποιία Molson Coors που είναι η πέμπτη σε μέγεθος εταιρεία του κλάδου παγκοσμίως, ανακοίνωσε συνεργασία με την καναδική Hydrothecary που παράγει επίσης κάνναβη. «Παραμένουμε κατά βάση μια επιχείρηση μπύρας, αλλά χαιρόμαστε που δημιουργούμε ένα ξεχωριστό πρότζεκτ με έναν αξιόπιστο εταίρο», δήλωσε ο Φρέντερικ Λαντμίτερς, επικεφαλής της θυγατρικής της Molson Coors στον Καναδά.

Ποιος είναι όμως ο στόχος αυτών των εταιρειών; Μήπως η ανάμειξη κάνναβης με οινοπνευματώδη ποτά;

Κάνναβη στο ποτήρι

Η Heineken εμπορεύεται ήδη ένα ανθρακούχο νερό με κάνναβη στην Καλιφόρνια.

Στην πραγματικότητα πολλές εταιρείες σχεδιάζουν την παραγωγή μη αλκοολούχων ποτών κάνναβης. Οι Coors και Hydropothecary σχεδιάζουν την πώληση τέτοιων ποτών στην καναδική αγορά. Η Heineken εμπορεύεται ήδη ένα ανθρακούχο νερό με κάνναβη στην Καλιφόρνια ενώ στην πολιτεία της Νεβάδα σύντομα θα πωλείται και μπύρα κάνναβης χωρίς αλκοόλ.

Δεν είναι τυχαίο ότι ο κλάδος αναζητά εναλλακτικές. Η κατανάλωση μπύρας στη βόρεια Αμερική έχει μειωθεί αισθητά. Ειδικά οι πιο νέοι φαίνεται να μην την προτιμούν. «Η επανάσταση της κάνναβης βρίσκεται στην ακμή της την ώρα που η βιομηχανία του αλκοόλ βρίσκεται στο περιθώριο», παρατηρεί ο Σπύρος Μαλανδράκης από την εταιρεία Euromonitor που πραγματοποιεί έρευνες αγοράς. Τώρα σειρά έχουν οι ζυθοποιίεςνα εκμεταλλευτούν την ευκαιρία: «Η βιομηχανία της κάνναβης μπορεί να δώσει ώθηση στον επόμενο αναπτυξιακό κύκλο ή να εξαφανίσει έναν κλάδο που βρίσκεται ήδη σε μειονεκτική θέση».