Πρόκειται για τη ρύθμιση που αφορά στις εν δυνάμει ποινές που μπορούν να επιβληθούν -καθώς και στη διαδικασία επιβολής τους- στους νόμιμους καλλιεργητές κλωστικής-βιομηχανικής κάνναβης εάν κατά τον έλεγχο της παραγωγής τους διαπιστωθεί ότι η περιεκτικότητα των φυτών σε τετραϋδροκανναβινόλη (THC) υπερβαίνει το καθορισμένο από το νόμο 0,2% .
Μήλο της έριδος σχετικά με την κάνναβη αποτέλεσε το άρθρο 28, στο οποίο προβλέπεται η αλλαγή του πλαισίου επιβολής ποινών προς τους νόμιμους καλλιεργητές των οποίων η σοδειά ή μέρος αυτής βρέθηκε με περιεκτικότητα σε THC μεγαλύτερη του 0,2% και έως 0,8%.
Το άρθρο τελικά εγκρίθηκε μαζί με τα υπόλοιπα του νομοσχεδίου, αν καταλαβαίνουμε καλά από τα πρακτικά με όριο το 0,3%.
Συμπληρώνουμε με τον σύνδεσμο για το ψηφισθέν νομοσχέδιο από το Αρχείο της Βουλής, μπορείτε να το δείτε εδώ.
Περισσότερα θα βρείτε στο δημοσίευμά μας για τη συζήτηση που πραγματοποιήθηκε πριν λίγες ημέρες στη Διαρκή Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης της Βουλής των Ελλήνων με αφορμή το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Δικαιοσύνης.
Τα πλήρη πρακτικά της χθεσινής συνεδρίασης της Ολομέλειας της Βουλής, μπορείτε να τα διαβάσετε στο σχετικό αρχείο του Κοινοβουλίου, εδώ.
Παρακάτω δημοσιεύουμε τα αποσπάσματα εκείνα που αφορούν στο θέμα της κάνναβης.
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Γ΄
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ Ν΄
Πέμπτη 21 Δεκεμβρίου 2017
Αθήνα, σήμερα στις 21 Δεκεμβρίου 2017, ημέρα Πέμπτη και ώρα 09.43΄ συνήλθε στην Αίθουσα της Γερουσίας η Βουλή σε ολομέλεια για να συνεδριάσει υπό την προεδρία του Ε΄ Αντιπροέδρου αυτής, κ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΚΡΕΜΑΣΤΙΝΟΥ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Δημήτριος Κρεμαστινός): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αρχίζει η συνεδρίαση.
(…)
Ο Βουλευτής Ηρακλείου του Ποταμιού κ. Σπυρίδων Δανέλλης κατέθεσε αναφορά προς τα Υπουργεία Οικονομικών, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και Υγείας, με την οποία ο Παραγωγικός Συνεταιρισμός Βιολογικής Κλωστικής Κάνναβης (ΚΑΝΝΑΒΙΟ ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ) εκφράζει τη διαμαρτυρία του για την αδυναμία νόμιμης διάθεσης στην ελληνική αγορά προϊόντων από καλλιέργειες βιομηχανικής κάνναβης, λόγω του υφιστάμενου νομικού πλαισίου για την πιστοποίηση των διατροφικών προϊόντων, δημιουργώντας έτσι ευνοϊκούς όρους μόνο για τους ανταγωνιστές από το εξωτερικό και αιτείται την ανάληψη νομοθετικής πρωτοβουλίας προς επίλυση του ζητήματος.
(…)
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗΣ:
(…)
Πάμε στο άρθρο 28. Έχουμε χαρακτηρίσει αυτή τη διάταξη, κύριε Υπουργέ, ως μια πολύ περίεργη και ύποπτη διάταξη, διότι δεν είχατε καταφέρει να μας τεκμηριώσετε επιστημονικά για ποιο λόγο φέρνετε προς νομοθέτηση αυτή τη διάταξη. Δεν έχετε απαντήσει ακόμα με ποια επιστημονικά δεδομένα αυξάνετε το όριο περιεκτικότητας από 0,2% σε 0,8%.
Εμείς σας επισημάναμε ότι ο κοινοτικός κανονισμός, που ισχύει καθολικά σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, θέτει συγκεκριμένο κατώφλι το 0,2%. Πού ορίστηκε αυτό; Ορίστηκε στον ν. 4139/2013.
Θα επαναλάβω προς την Ολομέλεια ότι εκπρόσωπος του Χημείου του Κράτους στην ακρόαση φορέων είπε πως δεν καταλαβαίνει γιατί προβλέπεται τέτοια αύξηση και μάλιστα, δεν απέκλεισε ότι το 0,8% είναι όριο που μπορεί να οδηγήσει σε εξάρτηση. Ο εκπρόσωπος των καλλιεργητών στην ακρόαση φορέων είπε ότι οι παραγωγές τους ποτέ δεν ξεπερνούν το 0,2% σε περιεκτικότητα. Δηλαδή, με λίγα λόγια, για να το καταλάβει και ο κόσμος, ακόμη και οι ίδιοι οι καλλιεργητές δεν το ζητούν.
Είναι σαφές, λοιπόν, ότι η διάταξη καθιστά περισσότερο ευέλικτο το ενδεχόμενο να μην ασκηθεί δίωξη για την καλλιέργεια κάνναβης της συγκεκριμένης περιεκτικότητας, της τετραϋδροκανναβινόλης, από 0,2% μέχρι 0,8%. Με τις ισχύουσες διατάξεις, όποιο προϊόν έχει περιεκτικότητα πάνω από 0,2%, καταστρέφεται και ασκείται ποινική δίωξη στον καλλιεργητή. Για να ασκηθεί δίωξη, πρέπει να πληρωθούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις του νόμου: Να τεκμηριωθεί, λόγου χάρη, πως η υπέρβαση του ορίου δεν οφείλεται σε εξωγενείς παράγοντες -βλέπε ειδικές περιβαλλοντικές συνθήκες- ή άλλους παράγοντες που ήταν άγνωστοι στον παραγωγό.
Το σημαντικό, λοιπόν, που πρέπει να απαντηθεί και περιμένουμε να δούμε τι θα πείτε στη συνέχεια, είναι γιατί εκφεύγουμε από το κατώφλι του 0,2%. Μήπως για να αποζημιωθούν περισσότεροι παραγωγοί από την ΚΑΠ; Αυτό δεν ισχύει, διότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θέτει ως όριο -όπως είπα και πριν- την περιεκτικότητα 0,2%, προκειμένου οι εκτάσεις που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή κάνναβης να αποτελούν επιλέξιμα εκτάρια για άμεσες ενισχύσεις, όπως είναι το λάδι. Μάλιστα, το λέει και ξεκάθαρα ο κανονισμός 1307/2013. Διαβάστε τον. Το λέει πολύ καθαρά.
Είναι, επίσης, σαφές ότι όσοι έχουν πάρει ενίσχυση και βγάζουν προϊόν με περιεκτικότητα πάνω από 0,2%, θα πρέπει να επιστρέψουν την ενίσχυση.
(Στο σημείο αυτό την Προεδρική Έδρα καταλαμβάνει ο Θ’ Αντιπρόεδρος της Βουλής κ. ΜΑΡΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ)
Άλλο ουσιαστικό ερώτημα: Μήπως η περιεκτικότητα του 0,8% παραπέμπει -και εδώ είναι, βεβαίως, το σημαντικό- σε παραισθησιογόνες ιδιότητες; Διότι υπάρχουν καθηγητές -μας το είπαν, βεβαίως και οι φορείς εδώ, αλλά υπάρχουν και άλλοι καθηγητές- που θεωρούν πώς το 0,8% έχει ξεκάθαρα παραισθησιογόνες ιδιότητες. Αυτό να το ακούσει ο ελληνικός λαός. Το ίδιο πιστεύουν και κάποιοι σύμβουλοι του ΕΟΦ, με τους οποίους ήρθαμε σε επικοινωνία. Ισχυρίζονται πως με μια ad hoc γνωμοδότηση σχετικού επιστημονικού συμβουλίου, όχι βεβαίως του ίδιου του ΕΟΦ -ακούστε λίγο- περιεκτικότητα πάνω από 0,2% δημιουργεί ψυχοσωματική εξάρτηση που έχει παραισθησιογόνες επιδράσεις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΑΝΤΑΣ: Μπορείτε να την καταθέσετε;
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗΣ: Θα την καταθέσουμε, κύριε Μαντά. Και φαντάζομαι ότι θα τοποθετηθείτε πάνω σε αυτό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΑΝΤΑΣ: Επιστημονική τεκμηρίωση.
(Θόρυβος από την πτέρυγα του ΣΥΡΙΖΑ)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Μάριος Γεωργιάδης): Κύριοι συνάδελφοι, σας παρακαλώ πολύ.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗΣ: Πού μας οδηγούν, λοιπόν, όλα αυτά; Μας οδηγούν στο συμπέρασμα, κύριε Μαντά -επειδή βλέπω ότι σας έχει πιάσει και μία αγωνία- ότι αυτά είναι πολύ ευαίσθητα ζητήματα. Μάλιστα, η αυξομείωση περιεκτικότητας προβλέπεται να αποφασιστεί με Κοινή Υπουργική Απόφαση και όχι με νόμο για να έρθουμε να τα συζητήσουμε και να καταθέσετε εσείς την επιστημονική σας άποψη, να καταθέσουμε κι εμείς τη δική μας, όπως πρέπει να γίνει.
Καλό θα είναι, λοιπόν, ο Υπουργός να πάρει πίσω τη διάταξη τώρα…
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα της Νέας Δημοκρατίας)
…και να συζητηθεί εκτενώς το θέμα, κύριε Μαντά, με επιστήμονες που το γνωρίζουν και μετέπειτα να αποφασιστεί αν, με ποιον τρόπο και με ποιες προϋποθέσεις θα πρέπει να έρθει αυτή η διάταξη, γιατί είναι πολύ περίεργη και πολύ ύποπτη, κύριε Μαντά και περιμένουμε τις εξηγήσεις του Υπουργού.
Τα υπόλοιπα για τα άρθρα και τις τροπολογίες, θα τα πούμε αργότερα.
Ευχαριστώ πολύ.
(…)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Μάριος Γεωργιάδης): Ευχαριστούμε τον κ. Καραγκούνη.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΪΒΑΤΙΔΗΣ:
(…)
Θα έρθω στο άρθρο 28, το οποίο θα έλεγα ότι αποτελεί μια κερκόπορτα για τη νομιμοποίηση της κάνναβης στη χώρα μας. Κάνοντας μια αναδρομή με τον ν.4139/2013 και επί Συγκυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας – ΠΑΣΟΚ – ΔΗΜΑΡ, επί υπουργίας του κ. Λυκουρέντζου ως Υπουργού Υγείας και του κ. Ρουπακιώτη ως Υπουργού Δικαιοσύνης νομιμοποιήθηκε η καλλιέργεια βιομηχανικής κάνναβης στην Ελλάδα.
Ο τότε νόμος περί ναρκωτικών και το συγκεκριμένο άρθρο έδινε και προέβλεπε ένα όριο, αυτό του 0,2%, στα προϊόντα κάνναβης. Από τη βιομηχανική κάνναβη προέρχονται και βρώσιμα προϊόντα. Ποιο είναι εδώ το σημαντικό; Θεωρούμε, καταρχήν, ότι αυτή η άνοδος του ποσοστού από 0,2% σε 0,8% αφενός είναι αυθαίρετη…
ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΟΝΤΟΝΗΣ (Υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων): Θα τοποθετηθώ αμέσως μετά.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΪΒΑΤΙΔΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Υπουργέ.
Αφενός είναι αυθαίρετη, αφετέρου δεν μπορώ να πιστέψω ότι αφορά κάποια εν εξελίξει δικαστική υπόθεση που θα συνεπάγεται η νομοθέτηση την παύση ποινικής δίωξης για τη συγκεκριμένη υπόθεση, εάν υπάρχει. Είναι μια εικασία, ένας κακόβουλος μπορεί να την κάνει. Δεν το πιστεύω εγώ αυτό. Πιστεύω ότι είναι μια λανθασμένη τοποθέτηση.
Να σας πω ότι το μεγαλύτερο ποσοστό υπάρχει στον Καναδά και είναι 0,3%. Εκεί πέρα, λοιπόν, όταν σε κάποιες πολιτείες στις ΗΠΑ επιχείρησαν να ανεβάσουν αυτό το ποσοστό στη βρώσιμη βιομηχανική κάνναβη -παρεμπιπτόντως να πω ότι είναι δυνατόν να γίνει γλυκίσματα, κέικ, μπισκότα- υπήρξαν τυχαίες δηλητηριάσεις σε παιδιά.
Ποιο είναι, όμως, εδώ το βασικό ζήτημα; Είναι ότι από τις κανναβινόλες που έχει η κάνναβη, ένα 10% είναι η κανναβιδιόλη, η οποία δεν έχει ψυχοδραστική επίδραση, ένα 90% περίπου είναι το Δ9 τετραϋδροκανναβινολικό οξύ και το υπόλοιπο ποσοστό αφορά την ψυχοδραστική ουσία, τη Δ9 τετραϋδροκανναβινόλη.
Τι γίνεται; Με τη θερμική επεξεργασία του βρώσιμου προϊόντος, το «ψήσιμο», μετατρέπεται σε ένα ποσοστό 30% με 70% το οξύ αυτό, το οποίο δεν έχει ψυχοδραστική επίδραση, στην ψυχοδραστική ουσία.
Άρα, λοιπόν, πιστεύουμε -και το λέω χωρίς αυτό να αποτελεί μία ιδεολογική προσέγγιση- ότι σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να γίνει αυτό τελικά αποδεκτό, το πολύ υψηλό ποσοστό. Αν θέλετε να το αυξήσετε, ας το αυξήσετε μέχρι το 0,3, όπως είναι στον Καναδά.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Μάριος Γεωργιάδης):
(…)
Έχω την τιμή να ανακοινώσω στο Σώμα ότι η Διαρκής Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου καταθέτει την έκθεσή της στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
Τον λόγο έχει ο ειδικός αγορητής της Ένωσης Κεντρώων ο κ. Σαρίδης για δεκαπέντε λεπτά.
Κύριε Σαρίδη, αν μπορείτε εσείς, τουλάχιστον, να είστε στον χρόνο.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΑΡΙΔΗΣ: Θα προσπαθήσω, κύριε Πρόεδρε.
(…)(Θόρυβος στην Αίθουσα)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Μάριος Γεωργιάδης): Κύριοι συνάδελφοι, χαλαρώσαμε λίγο πάλι. Σας παρακαλώ πολύ, αν θέλετε, κάντε ησυχία.
Κύριε Σαρίδη, συνεχίστε.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΑΡΙΔΗΣ:
(…)
Έχουμε κάνει και άλλα πολλά εύκολα πράγματα. Γενικά αυτή η χαλάρωση, αυτή η ευκολία η οποία περιβάλλει τους πυλώνες του ελληνικού έθνους, την οικογένεια δηλαδή και την Εκκλησία, δεν βοηθάει στη διατήρηση της κοινωνικής συνοχής, αγαπητοί συνάδελφοι.
Σας ρωτώ, τι μήνυμα στέλνουμε με το άρθρο 28; Πουθενά αλλού στον κόσμο δεν βρέθηκε κάποιος να αυξήσει το όριο του πότε τα συστατικά της κάνναβης την καθιστούν παράνομη. Όμως, εδώ στην Ελλάδα θα γίνει και αυτό. Απλά είναι ένα θέμα, λέει, υπουργικής απόφασης. Με Κοινή Υπουργική
Απόφαση δυο Υπουργών, του Υπουργού Δικαιοσύνης και του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης, θα μπορούμε μόνο εμείς εδώ στη χώρα μας να αναπροσαρμόζουμε το ανώτατο επιτρεπτό όριο περιεκτικότητας των ουσιών εκείνων που ξεχωρίζουν τη βιομηχανική από τη φαρμακευτική κάνναβη και τη φαρμακευτική κάνναβη από την παράνομη κάνναβη.
Σύμφωνα με τους νόμους, ζούμε σε μια πάρα πολύ προοδευτική χώρα. Στα χαρτιά αυτή η χώρα είναι πολύ μπροστά, πολύ μοντέρνα. Δυστυχώς, όμως, η απόσταση από την πραγματικότητα δεν θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερη. Απόδειξη αποτελεί η σιωπή.
Για την κάνναβη τα είπαν οι συνάδελφοι. Προσέξτε το θέμα αυτό, θα οδηγηθεί σε νομιμοποίηση.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σπυρίδων Λυκούδης): Κυρία Παπακώστα, είστε στα δώδεκα λεπτά.
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ: Τελείωσα, κύριε Πρόεδρε.
Θέλω να πω για το θέμα της κάνναβης. Είναι τεχνικό θέμα νομίζω, αλλά και εδώ θα πρέπει ο καθένας να ξεκαθαρίσει τη θέση του.
Θα περίμενα μια αποσαφήνιση -είναι, βεβαίως, στις αρμοδιότητές σας, κύριε Υπουργέ- για το είδος της χρήσης. Αν είναι βιομηχανική, συμφωνώ, αν είναι εθιστική, διαφωνώ.
ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΟΝΤΟΝΗΣ (Υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων): Είναι για τη βιομηχανική. Το λέει η διάταξη.
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ-ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ: Το λέει η διάταξη; Εγώ δεν το είδα έτσι, για να είμαι ειλικρινής. Θα το δω. Μακάρι να έχετε δίκιο.
Εν πάση περιπτώσει, κλείνοντας θα ήθελα να πω ότι στο πλαίσιο αυτό νομίζω ότι θα πρέπει να νομοθετήσουμε χωρίς υψηλούς τόνους πια, θεωρώντας ότι η ορθή νομοθέτηση είναι προς το συμφέρον των ομάδων πληθυσμού τις οποίες θέλουμε να εξυπηρετήσουμε.
Εύχομαι στο Προεδρείο και σε όλους τους συναδέλφους καλές γιορτές και καλά Χριστούγεννα.
Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
(…)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σπυρίδων Λυκούδης): Ο συνάδελφος κ. Μιχελογιαννάκης έχει τον λόγο.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΙΧΕΛΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ:
Αυξάνονται οι οργανικές θέσεις των εισαγγελικών λειτουργών. Πολύ θετικό. Αναπροσαρμογή ανώτατου επιτρεπτού ορίου περιεκτικότητας σε τετραϋδροκανναβινόλη, εφόσον κριθεί επιστημονικά ενδεδειγμένο. Έτσι, προστατεύονται οι εγκεκριμένοι καλλιεργητές βιομηχανικής κάνναβης από το ενδεχόμενο ποινικής δίωξης, όταν το ποσοστό περιεκτικότητας σε τετραϋδροκανναβινόλη υπερβεί το νόμιμο εξαιτίας διαφόρων παραγόντων και περιβαλλοντικών συνθηκών που δεν μπορούν και οι ίδιοι να προβλέψουν.
Άρα, βελτιώνουμε τις συνθήκες κράτησης, εκσυγχρονίζουμε υποδομές, αντιμετωπίζουμε νεανική παραβατικότητα, δημιουργούμε υπηρεσίες υγείας στις φυλακές. Επιταχύνουμε την απονομή της Δικαιοσύνης και προστατεύουμε τα ανθρώπινα δικαιώματα.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σπυρίδων Λυκούδης): Ευχαριστώ, κύριε συνάδελφε.
Τον λόγο έχει ο κ. Χρήστος Μπουκώρος.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΥΚΩΡΟΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ (ΜΑΚΗΣ) ΒΟΡΙΔΗΣ:
(…)
Και έρχομαι να πω δύο κουβέντες μόνο για το νομοσχέδιο. Σχετικά με αυτό το περίφημο ζήτημα για τη βιομηχανική κάνναβη, φέρατε μία ρύθμιση, σας άκουσα. Εγώ δεν θα πω ότι δεν είναι θετικό, να το αναγνωρίσω αυτό στον Υπουργό, ότι δείχνει μία ευελιξία σε μία σειρά ζητημάτων. Δηλαδή, ενώ ξεκίνησε να εισηγείται την αύξηση του ποσοστού περιεκτικότητας της συγκεκριμένης ψυχοτρόπου ουσίας στο 0,8%, επειδή υπάρχει έλλειψη τεκμηρίωσης, σκέφτεται να το επαναφέρει.
ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΟΝΤΟΝΗΣ (Υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων): Το επανέφερα με νομοτεχνική.
ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ (ΜΑΚΗΣ) ΒΟΡΙΔΗΣ: Το πήγατε στο 0,3%.
Όμως, θα πω το εξής: Ποια η χρεία αλλαγής μίας διατάξεως και μάλιστα τόσο μεγάλης σημασίας, τη στιγμή που αυτό δεν έχει επιστημονική τεκμηρίωση και δεν προκύπτει; Έρχεται μία διάταξη και λέμε «θα το πάμε σε περιεκτικότητα 0,8%», μας προκύπτει ότι αυτό είναι στον αέρα, και λέμε «τι να κάνουμε τώρα»; Αντί να την αποσύρουμε τη διάταξη, που θα ήταν το σωστό, ώστε, αν υπάρχει κάποιος ειδικός λόγος, να μελετηθεί ειδικώς -γιατί προφανώς δεν υπάρχει επιχειρηματολογία γι’ αυτό- λέμε τώρα «κάτσε να κάνουμε κάτω, να το πάμε λίγο πάνω». Ε, αυτό δεν είναι λογική νομοθετήσεως!
(…)
(ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ)
(ΜΕΤΑ ΚΑΙ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥ)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Αναστασία Χριστοδουλοπούλου): Υπάρχει συνάδελφος, ο οποίος δεν άκουσε το όνομά του; Κανείς.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, σας ενημερώνω ότι έχουν έλθει στο Προεδρείο επιστολές των συναδέλφων κ.κ. Αντώνιου Μπαλωμενάκη, Νικολάου Μανιού, Χριστόφορου Παπαδόπουλου, Γεωργίου Ντζιμάνη, Αναστάσιου Κουράκη, Χαράλαμπου Αθανασίου, Σάββα Αναστασιάδη, Φωτεινής Αραμπατζή, Ιωάννη Αντωνιάδη, Μαρίας Αντωνίου, Γεωργίου Βαγιωνά, Απόστολου Βεσυρόπουλου, Βασιλείου Γιόγιακα, Στέργιου Γιαννάκη, Κωνσταντίνου Γκιουλέκα, Γεωργίου Καρασμάνη, Γεωργίου Κουμουτσάκου, Θεόδωρου Καράογλου, Κωνσταντίνου Κοντογεώργου, Κωνσταντίνου Κουκοδήμου, Εμμανουήλ Κόνσολα, Σταύρου Καλαφάτη, Κωνσταντίνου Αχιλλέα Καραμανλή, Όλγας Κεφαλογιάννη, Αθανάσιου Καββαδάς, Χρήστου Κέλλα, Παναγιώτη (Νότη) Μηταράκη, Έλενας Ράπτη, Ιάσονα Φωτήλα, Κωνσταντίνου Τζαβάρα, Αντρέα Κουτσούμπα, Ιλχάν Αχμέτ, Μιχαήλ Τζελέπη, Ευάγγελου Βενιζέλου, Κωνσταντίνου Σκανδαλίδη.
Οι επιστολές αυτές, οι οποίες εκφράζουν πρόθεση ψήφου, θα καταχωρισθούν στα Πρακτικά της σημερινής συνεδρίασης, αλλά δεν συνυπολογίζονται στην καταμέτρηση των ψήφων.
(Οι προαναφερθείσες επιστολές καταχωρίζονται στα Πρακτικά και έχουν ως εξής:
(Στο σημείο αυτό την Προεδρική Έδρα καταλαμβάνει ο ΣΤ’ Αντιπρόεδρος της Βουλής κ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΛΑΜΠΡΟΥΛΗΣ)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Λαμπρούλης): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, κηρύσσεται περαιωμένη η ψηφοφορία και παρακαλώ τους κύριους ψηφολέκτες να προβούν στην καταμέτρηση των ψήφων και την εξαγωγή του αποτελέσματος.
(ΚΑΤΑΜΕΤΡΗΣΗ)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Λαμπρούλης): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, μέχρι να ολοκληρωθεί η καταμέτρηση, προχωρούμε στην ψήφιση των υπόλοιπων άρθρων του νομοσχεδίου.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Λαμπρούλης): Συνεπώς, το άρθρο 27 έγινε δεκτό ως έχει κατά πλειοψηφία.
Ερωτάται το Σώμα: Γίνεται δεκτό το άρθρο 28 όπως τροποποιήθηκε από τον αρμόδιο Υπουργό;
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΤΣΙΡΚΑΣ: Ναι.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗΣ: Όχι.
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ: Ναι.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΪΒΑΤΙΔΗΣ: Όχι.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΕΛΗΣ: Όχι.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΑΠΑΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ: Ναι.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΑΡΙΔΗΣ: Όχι.
ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΔΑΝΕΛΛΗΣ: Ναι.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Λαμπρούλης): Συνεπώς, το άρθρο 28 έγινε δεκτό, όπως τροποποιήθηκε από τον αρμόδιο Υπουργό, κατά πλειοψηφία.
(…)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Λαμπρούλης): Το νομοσχέδιο έγινε δεκτό και στο σύνολο κατά πλειοψηφία.
Συνεπώς, το νομοσχέδιο του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων «Μέτρα θεραπείας ατόμων που απαλλάσσονται από την ποινή λόγω ψυχικής ή διανοητικής διαταραχής και άλλες διατάξεις» έγινε δεκτό κατά πλειοψηφία σε μόνη συζήτηση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου και έχει ως εξής:
(Να καταχωρισθεί το κείμενο του νομοσχεδίου)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Λαμπρούλης): Κύριοι συνάδελφοι, παρακαλώ το Σώμα να εξουσιοδοτήσει το Προεδρείο για την υπ’ ευθύνη του επικύρωση των Πρακτικών ως προς την ψήφιση στο σύνολο του παραπάνω νομοσχεδίου.
ΟΛΟΙ ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ: Μάλιστα, μάλιστα.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Λαμπρούλης): Το Σώμα παρέσχε τη ζητηθείσα εξουσιοδότηση.
Κύριοι συνάδελφοι, δέχεστε στο σημείο αυτό να λύσουμε τη συνεδρίαση;
ΟΛΟΙ ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ: Μάλιστα, μάλιστα.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Λαμπρούλης): Με τη συναίνεση του Σώματος και ώρα 22.32΄ λύεται η συνεδρίαση για αύριο ημέρα Παρασκευή 22 Δεκεμβρίου 2017 και ώρα 10.00΄, με αντικείμενο εργασιών του Σώματος: κοινοβουλευτικό έλεγχο, συζήτηση επικαίρων ερωτήσεων.