Μαριχουάνα και οδήγηση, τι είναι ασφαλές και τι όχι

Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα Αμερικανικές έρευνες ο συσχετισμός χρήσης μαριχουάνας και ατυχημάτων δεν είναι σαφής και τα αποτελέσματα δεν είναι ασφαλή.

Στις Πολιτείες που η χρήση της μαριχουάνας είναι ελεύθερη, στα περισσότερα αυτοκινητιστικά ατυχήματα όπου οι οδηγοί είχαν κάνει χρήση μαριχουάνας είχαν επίσης κάνει χρήση αλκοόλ, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ασφαλές συμπέρασμα για το ποιά ουσία επηρέασε περισσότερο και οδήγησε στο ατύχημα.

Επιστήμονες σχετικοί με την οδική ασφάλεια επισημαίνουν ότι η «απο-δαιμονοποίηση» του φυτού θα οδηγήσει εκ των πραγμάτων στην καλύτερη ενημέρωση για τις επιπτώσεις από τη χρήση του και στην σχετική εκπαίδευση των οδηγών.

Θα οδηγήσει επίσης και στη διαμόρφωση ενός σχετικού «χάρτη», όπως συμβαίνει για παράδειγμα με το αλκοόλ όπου ο νόμος ορίζει την επιτρεπόμενη ποσότητα αλκοόλ στο αίμα του οδηγού, ποσότητα πάνω από την οποία η οδήγηση θεωρείται επικίνδυνη και παράνομη.

Στη Χαβάη, που αυτή την περίοδο προετοιμάζεται για τη νομιμοποίηση της φαρμακευτικής κάνναβης, ο προβληματισμός των νομοπαρασκευαστικών επιτροπών επί του θέματος είναι μεγάλος. Το Εθνικό Ινστιτούτο που ασχολείται «με την κατάχρηση φαρμάκων», απάντησε επίσημα στη νομοπαρασκευαστική επιτροπή ότι αν και εξετάζει το θέμα επί χρόνια, «δεν είναι σε θέση να ορίσει το ποσοστό της ύπαρξης της δραστικής ουσίας THC στο αίμα πάνω από το οποίο η οδήγηση γίνεται επισφαλής» και να καταρτίσει έναν πίνακα παρόμοιο με εκείνον που υπάρχει για το αλκοόλ.

Το σίγουρο είναι ότι για να αισθάνεται κανείς όσο το δυνατόν πιο ασφαλής οδηγώντας οφείλει να είναι εντελώς νηφάλιος και «καθαρός» από τη χρήση οποιασδήποτε ουσίας, ακόμη κι αν αυτή είναι η μαριχουάνα και μόνο.

Πηγές ερευνών και φωτό:

herb.co

drugpolicy.org