Στα 40 δισ. δολάρια η αγορά της κάνναβη στις ΗΠΑ έως το 2025, σύμφωνα με τη Nielsen

Η αποδοχή που εξασφαλίζει από τους καταναλωτές, αλλά και το τεράστιο επενδυτικό ενδιαφέρον που ξεδιπλώνεται μετά και τη νομιμοποίηση της καλλιέργειας με την υπογραφή του αγροτικού νόμου από την κυβέρνηση Τραμπ, επιτρέπουν ιδιαίτερα αισιόδοξες εκτιμήσεις για τα προϊόντα της βιομηχανικής κάνναβης, η χρήση των οποίας πλέον επεκτείνεται και σε τρόφιμα.

Σύμφωνα με πρόσφατες εκτιμήσεις της Nielsen, μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες αναλύσεων παγκοσμίως, η αγορά όλων των νόμιμων προϊόντων της κάνναβης (συμπεριλαμβανομένου του CBD) στις ΗΠΑ αναμένεται να πενταπλασιαστεί, ανερχόμενη στα 41 δισ. δολάρια το 2025, από μόλις 8 δισ. το 2018. Ταυτόχρονα, η εταιρεία «βλέπει» ότι στην επόμενη εξαετία, το 75% του ενήλικου πληθυσμού των ΗΠΑ θα έχει μόνιμη πρόσβαση στη νόμιμη κάνναβη, με την BDS Analytics να προβλέπει πιο κοντά τη νομιμοποίηση, στο 2021.

«Ξεπουλάνε» τα προϊόντα με βρώσιμο CBD

Παρόλο που δεν έχει νομιμοποιηθεί ακόμη σε ομοσπονδιακό επίπεδο, από τον περασμένο Δεκέμβριο και τη νομιμοποίηση της καλλιέργειας με τον αγροτικό νόμο Τραμπ, η Nielsen διαπιστώνει αυξημένο ενδιαφέρον στις εναλλακτικές μορφές βρώσιμου CBD.

Ήδη κατά την τελευταία τετραετία στις ΗΠΑ, η ποικιλία βρώσιμων προϊόντων CBD έχει μεγαλώσει σημαντικά, αφού το 2018 με τη νομιμοποίηση του φυτού σε τέσσερις πολιτείες εμφανίστηκαν 2.600 εμπορικά σήματα, σε αντίθεση με τα μόλις 166 σήματα προϊόντων του 2014, όταν ήταν νόμιμο σε δύο πολιτείες.

Μπορεί να παραμένουν σε εκκρεμότητα οι περιορισμοί της Υπηρεσίας Τροφίμων και Ποτών (FDA) για τη χρήση CBD ως πρόσθετου στα τρόφιμα, ωστόσο δεν είναι λίγοι εκείνοι που εμπορεύονται προϊόντα υγείας και ομορφιάς που το εμπεριέχουν.

Οι μεγάλες εταιρείες στον χώρο των τροφίμων παραμένουν ακόμη διστακτικές, αναμένοντας τη νομιμοποίηση του FDΑ, κάτι που παρ’ όλα αυτά δεν τις εμποδίζει από το να προβαίνουν σε διερευνητικές κινήσεις. Ως τέτοια καταγράφηκε από το Bloomberg η επικοινωνία της Coca-Cola με την Aurora Cannabis, για σόδα εμποτισμένη με CBD, ενώ και η αλυσίδα παγωτών Ben and Jerry’s εκδήλωσε ενδιαφέρον, υπό την προϋπόθεση της νομιμοποίησης, για κυκλοφορία παγωτού με CBD.

Διαφορετική εικόνα έχει ο κλάδος της ζυθοποιίας, όπου ήδη αρκετές εταιρείες έχουν επενδύσει, λανσάροντας προϊόντα με συστατικά κάνναβης. Η έρευνα της Nielsen, σύμφωνα με δημοσίευμα του Fooddive, αναδεικνύει ότι «το 41% του φιλικού προς την κάνναβη κοινού θα έπινε τέτοια μπύρα», ενώ με βάση μελέτη της ΑΤ Kearney, τέσσερις στους δέκα Αμερικανούς δήλωναν πρόθυμοι να καταναλώσουν κάποιο τρόφιμο με κάνναβη.

Πηγή: Ύπαιθρος Χώρα / / Cannabis Bussiness