Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας και τα πληρώματα των αεροσκαφών μπορούν να κάνουν χρήση κάνναβης, αρκεί να μεσολαβούν τουλάχιστον 28 ημερών πριν αναλάβουν υπηρεσία, ανακοίνωσε η υπηρεσία ελέγχου των μεταφορών του Καναδά.
Η είδηση όπως και να το κάνει κανείς έχει το ενδιαφέρον της μιας και ο πιλότος απογειώνεται μεν από τον Καναδά όπου η κάνναβη είναι νόμιμη, μπορεί όμως να προσγειωθεί στο αεροδρόμιο της Αθήνας.
Πως είναι λοιπόν δυνατόν να πιλοτάρει και να προσγειώνει ένα αεροπλάνο κάποιος που έχει κάνει χρήση μιας ουσίας που στη χώρα προορισμού θεωρείται παράνομη, επικίνδυνη και εθιστική; Μιας ουσίας της οποίας η χρήση, εκτός των άλλων, συνοδεύεται και από κοινωνικό στίγμα τόσο έντονο;
Η λύση προφανώς κρύβεται στο ότι όλα τα κράτη συνομολογούν πλέον ότι η κάνναβη δεν είναι επικίνδυνη ή τουλάχιστον δεν είναι πιο επικίνδυνη από άλλες ουσίες όπως το αλκοόλ για παράδειγμα. Απλά προτιμούν να ξεπερνάνε το όποιο πιθανό πρόβλημα «κάνοντας τα στραβά μάτια», αντί να νομοθετήσουν σχετικά.
Μόνο αν αναλογιστούμε τα προβλήματα που θα αντιμετώπιζε ένας Έλληνας πιλότος αν δήλωνε ότι εκτός υπηρεσίας κάνει χρήση κάνναβης, μπορούμε να αποκτήσουμε μια αίσθηση του μέτρου. Η τακτική της στρουθοκαμήλου είναι προτιμότερη για όσους αντί να μπουν στον κόπο να ελέγξουν και πιθανά να νομοθετήσουν σχετικά, βολεύονται «να μη βλέπουν»…
Άρα μπορούμε να εμπιστευτούμε τη ζωή μας σε έναν περιστασιακό χρήστη κάνναβης…
Σύμφωνα με την ανακοίνωση που αναρτήθηκε στον ιστότοπο της Transport Canada, κανείς δεν πρέπει να εργάζεται “υπό την επήρεια οποιουδήποτε ναρκωτικού”. Μιας όμως και 28 ημέρες μετά τη χρήση κάνναβης ο πιλότος παραμένει «ένας χρήστης», έστω και περιστασιακός, όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι με τον σχετικό χρονικό προσδιορισμό κρίνεται και η ικανότητα ενός περιστασιακού χρήστη κάνναβης να πιλοτάρει ένα αεροπλάνο έχοντας την ευθύνη της ζωής των επιβατών του.
Κατά τα άλλα οι ένοπλες δυνάμεις του Καναδά, που νομιμοποίησε την Κάνναβη τον Οκτώβριο του 2018, απαγορεύουν στα μέλη τους να καταναλώνουν κάνναβη οκτώ ώρες πριν αναλάβουν υπηρεσία, 24 ώρες πριν συμμετάσχουν σε οποιαδήποτε επιχείρηση στην οποία θα κάνουν χρήση όπλων ή οχημάτων και 28 ημέρες πριν πέσουν με αλεξίπτωτο, βρεθούν σε περιβάλλον υψηλής πίεσης ή πετάξουν με στρατιωτικό αεροσκάφος.
Πηγές / Διαβάστε Περισσότερα:
CBS: Transport Canada bars crews from consuming cannabis for 28 days before flying