Το προφίλ του καταναλωτή κάνναβης τον 21ο αιώνα

Τώρα που η κάνναβη νομιμοποιείται στην Αμερική και τον Καναδά, αλλά και ολόκληρο τον πλανήτη με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, έχει εμφανιστεί μια εντελώς νέα αγορά ενήλικων καταναλωτών της.

Ο μέσος καταναλωτής κάνναβης ήταν μέχρι πρόσφατα νέος, περιπετειώδης και δεν ασχολείτο ιδιαίτερα με το νόμο. Πιο συγκεκριμένα, το προφίλ του είναι μεταξύ 18 και 34 ετών, καταναλώνει κάνναβη σε κάποια μορφή, περισσότερο από μία φορά την εβδομάδα και συνήθως δεν λαμβάνει πολύ υπόψη τις νομικές προειδοποιήσεις και τις προειδοποιήσεις για την υγεία.

Αλλά αυτό αλλάζει σήμερα γρήγορα. Ο Καναδάς που έχει στραμμένα τα μάτια όλων των ενδιαφερόμενων πάνω του, λειτουργώντας αυτήν τη στιγμή ως μοντέλο και παράδειγμα και καθορίζοντας τις τάσεις, αφού νομιμοποίησε πλήρως την κάνναβη, αποκαλύπτει και το νέο προφίλ του καταναλωτή. Και αυτό δείχνει ότι σήμερα για την κάνναβη ενδιαφέρονται και οι μεσήλικες οι οποίοι δεν παραβιάζουν το νόμο.

Αυτή η νέα αγορά είναι μορφωμένη, προσανατολισμένη στην οικογένεια και ασχολείται με την ευημερία της

σύμφωνα και με το Green entrepreneur.

Ο μέσος καταναλωτής κάνναβης είναι πλέον ο μεσήλικας

Οι περισσότερες εκτιμήσεις τοποθετούσαν την ηλικία του μέσου καταναλωτή κάνναβης μεταξύ της ηλικίας των 20 και 30 ετών. Αλλά, για πρώτη φορά στην ιστορία, αυτό αλλάζει: Σύμφωνα με την έκθεση του Deloitte για το 2018, ο μέσος νόμιμος χρήστης κάνναβης είναι μεταξύ 25 και 54 ετών. Είναι πολύ  πιθανό να έχουν προπτυχιακό ή μεταπτυχιακό δίπλωμα και οικογένεια, της οποίας τα συμφέροντα πρωτοστατούν.

Επίσης, οι άνθρωποι που αγόραζαν συχνά κάνναβη πριν από τη νομιμοποίηση αγοράζουν κατά 22% πιο συχνά τώρα. Ωστόσο, δεν ξοδεύουν περισσότερα. Αντίθετα, οι άνθρωποι που σπάνια κατανάλωσαν κάνναβη πριν από την νομιμοποίηση, θα αυξήσουν το ποσό που δαπανούν κατά 68%. Αυτό σημαίνει ότι η μηνιαία κατανάλωσή τους κυμαίνεται από 16 έως 27 δολάρια κατά μέσο όρο. Ο μέσος καταναλωτής κάνναβης ωστόσο είναι κάποιος που αγοράζει περιστασιακά.

Μόνο το 19% των ερωτηθέντων χρηστών κάνναβης δήλωσε ότι θα αγόραζε σήμερα από τη μαύρη αγορά

 Ένα σημαντικό ποσοστό δε, επιθυμεί να παρακάμψει τους λιανοπωλητές αγοράζοντας απευθείας από τους παραγωγούς, αλλά αυτό δεν είναι νόμιμο σύμφωνα με τους ισχύοντες νόμους.

Η περιστασιακή κατανάλωση κάνναβης γίνεται πλέον ο κανόνας. Πριν από τη νομιμοποίηση, οι άνθρωποι που αγόραζαν κάνναβη έτειναν να καταναλώνουν πολύ από αυτή. Συγκεκριμένα, όσοι κατανάλωναν κάνναβη σε κάποια μορφή μία έως έξι φορές την εβδομάδα αντιπροσώπευαν το 33% των καταναλωτών. Ένα άλλο 22% κατανάλωναν καθημερινά. Με άλλα λόγια, το 53% των ανθρώπων που αγόρασαν στην μαύρη αγορά το έκαναν τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, αν όχι καθημερινά.

Η Deloitte προβλέπει ότι η μέση συμπεριφορά του καταναλωτή κάνναβης αλλάζει μετά τη νομιμοποίηση. Συγκεκριμένα:

το 63% των καταναλωτών θέλει να τη χρησιμοποιεί μια με δύο φορές το μήνα. Μόνο 4% καθημερινά και 14% εβδομαδιαία

Τα κριτήρια επιλογής των καταναλωτών όσο αφορά στα καταστήματα πώλησης προϊόντων του φυτού. Σημαντικότερος παράγοντας οι γνώσεις των πωλητών που οι πελάτες συναντούν στο  κατάστημα, τόσο για τον αγοραστή του παρελθόντος, όσο και για εκείνον του μέλλοντος.

Οι άνθρωποι είναι πρόθυμοι να δαπανήσουν περισσότερα για υψηλής ποιότητας κάνναβης

Ένας λόγος για τον οποίο ο μέσος καταναλωτής κάνναβης «μεγαλώνει και γίνεται πιο συντηρητικός», είναι ότι η κάνναβη είναι τώρα ασφαλέστερη και βέβαια νόμιμη.

Οι νόμιμοι καταναλωτές έχουν πλέον πρόσβαση σε υψηλότερης ποιότητας προϊόν που πληρεί τα πρότυπα ασφαλείας

Σε όλους τους ερωτηθέντες, το 55% κατέταξε την ποιότητα ως το μεγαλύτερο κίνητρό τους για την αγορά από δημόσια και πιστοποιημένα καταστήματα λιανικής πώλησης. Η ποιότητα είναι αρκετά σημαντική ώστε οι καταναλωτές να είναι πρόθυμοι να πληρώσουν για αυτήν.

Οι παλαιότεροι πελάτες ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν το πολύ 11 δολάρια ανά γραμμάριο, ενώ οι σημερινοί καταναλωτές θα πληρώσουν έως και 14 δολάρια.

Η ποικιλία είναι ένα επιπλέον κριτήριο επιλογής. Ο μέσος καταναλωτής κάνναβης επιθυμεί πρόσβαση σε προϊόντα με διαφορετικά αποτελέσματα, επίπεδα ισχύος και τιμές.

Tο 51% όλων των τύπων καταναλωτών προτίθενται να αγοράσει βρώσιμα κάνναβης εάν τα βρει στην αγορά

Η σοκολάτα, ακολουθούμενη από την καραμέλα, είναι η πιο δημοφιλής βρώσιμη επιλογή.

Συμπερασματικά, μετά τη νομιμοποίηση, ο μέσος καταναλωτής κάνναβης έχει αλλάξει εντυπωσιακά. Μια εντελώς νέα αγορά μεσήλικων, σπάνιων καταναλωτών επιλέγει πλέον να αγοράσει νόμιμη κάνναβη. Και θέλουν ποιότητα, ποικιλία και ασφάλεια σε λογική τιμή. Αν και ο κλασικός, εικοσάρης καπνιστής συνεχίζει να αγοράζει με συνέπεια, η μεγαλύτερη έκρηξη προέρχεται από πιο συντηρητικούς καταναλωτές. Και η τάση αυτή επιβεβαιώνεται «από όπου περνά η νομιμοποίηση».

Πηγές/Διαβάστε επίσης:

Green entrepreneur: Here’s What the Average Cannabis Consumer in Canada Looks Like

Forbes4 Canadian Cannabis Trends To Watch In 2019