Προς βρώσιμα και πόσιμα προϊόντα κάνναβης οδεύει η παγκόσμια αγορά

Το νέο μεγάλο στοίχημα των παραγωγών κάνναβης είναι ότι, όπως δείχνουν τα πράγματα, όλο και θα αυξάνονται οι καταναλωτές που θα προτιμούν ένα ποτό με κάνναβη απ’ ότι ένα τσιγάρο.

[Toυ Αποστόλη Καπαρουδάκη]

Η Green Organic Dutchman Holdings ανακοίνωσε πρόσφατα ότι σχεδιάζει την ανάπτυξη ενός κέντρου δοκιμών όπου θα πειραματιστεί με τη χρήση της κάνναβης σε διάφορα είδη ποτών, από παγωμένα τσάγια και χυμούς μέχρι ενεργειακά ποτά. Και δεν είναι η πρώτη εταιρεία που επιχειρεί κάτι τέτοιο.

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Deloitte στον Καναδά, 6 στους 10 καταναλωτές θα προτιμήσουν βρώσιμα και πόσιμα προϊόντα με κάνναβη, όταν αυτά νομιμοποιηθούν.

Η μπύρα και τα αλκοολούχα ποτά ήδη νιώθουν την απειλή. Στις πολιτείες των ΗΠΑ όπου η κάνναβη είναι νόμιμη έχει ήδη καταγραφεί απότομη πτώση στις πωλήσεις μπύρας και κρασιού, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg Intelligence.

To προφίλ του χρήστη κάνναβης πριν και μετά τη νομιμοποίησή της στον Καναδά, σύμφωνα με την έρευνα της Deloitte. Φανερή η αναμενόμενη μετατόπιση προς μεγαλύτερες ηλικίες, και «συντηρητικότερο κοινό”.

Η αγορά της ιατρικής και ευφορικής κάνναβης υπολογίζεται ότι θα φτάσει τα 7,7 δισ. δολάρια μέσα στα επόμενα 5 με 10 χρόνια, ενώ κάποιες μελέτες ισχυρίζονται ότι μέχρι το 2030 τα αναψυκτικά με κάνναβη θα υπερισχύουν των παραδοσιακών στα ράφια των καταστημάτων.

Πέρυσι η Constellation Brands, ιδιοκτήτρια της μπύρας Corona, αγόρασε μερίδιο της Canopy Growth, της μεγαλύτερης παραγωγού κάνναβης στον Καναδά

Και οι αναλυτές αναμένουν τουλάχιστον μία ακόμη αντίστοιχη κίνηση από μεγάλη ποτοποιία.

Τάσεις και προβληματισμοί των καταναλωτών: Συγκρατημένοι για την ώρα με τους μισούς περίπου από αυτούς (49%) να προβλέπεται να επιλέγουν βάσει του είδους του προϊόντος (βρώσιμο, πόσιμο, καπνιζόμενο κλπ), που θα προσφέρεται στο άμεσο μέλλον /Έρευνα της Deloitte.

 

Ήδη η Delta 9 Cannabis, με έδρα το Γουίνιπεγκ του Καναδά, λανσάρει αυτές τις μέρες τη Legal Lager, μία μπύρα με σπόρους κάνναβης, σε συνεργασία με τη ζυθοποιία Fort Garry Brewing. Μπορεί από το μείγμα να απουσιάζουν τα ψυχοδραστικά συστατικά, αλλά όταν ο νόμος το επιτρέψει το σχέδιο είναι η κυκλοφορία μιας μη αλκοολούχας μπύρας που θα περιέχει «κανονική κάνναβη” αντί για αλκοόλ.

Η διαφήμιση της Legal Lager που λανσάρει η Καναδέζικη εταιρεία Delta 9 Cannabis.